Log inSign up
De Hofbar
2,094 posts
user avatar
De Hofbar
@DeHofbar
In De #Hofbar trekt Rutger Castricum het land in om de kloof tussen de samenleving en de politiek te overbruggen. Iedere dinsdag om 22.10 uur op @NPO2.
powned.tv/program/de-hof…
Joined September 2018
350
Following
7,728
Followers
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Feb 15, 2022
    Duizenden bouwprojecten liggen stil door ons overvolle stroomnet. Gedwongen door de #Klimaatdoelen, heeft dit zorgcentrum op Urk twee dieselaggregaten aangeschaft. De wereld op z’n kop! Wat gaat @RobJetten hieraan doen? Morgen om 21.05 uur bij @PowNed op @NPO2: De #Hofbar!
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Jun 1, 2021
    Dem. minister @KajsaOllongren vindt het belangrijk dat bewoners mee worden genomen in het overleg over het aardgasvrij maken van hun wijk. Maar als mensen daarin aangeven niet mee te willen doen, zal uiteindelijk alsnog het gas eraf gaan. Tot zo ver het overleg, dus. #Hofbar
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Sep 28, 2022
    Haar hele leven is @LithNoortje al gehandicapt. Voor haar zorg is ze afhankelijk van een persoonsgebonden budget. Ze is het zat dat ze tweejaarlijks moet bewijzen dat ze nooit meer beter zal worden, en dus zorg nodig heeft. #Hofbar
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    May 19, 2020
    Bij @groenlinks spreekt men elkaar tegen over hun standpunt over #biomassa. @fenokkio: “@jesseklaver blijft roepen: “We zijn tegen biomassa.” Maar binnenskamers doen ze alles wat mogelijk is om de bouw van biomassacentrales door te laten gaan." #Hofbar. Nu op @NPO2
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Jun 14, 2024
    'Dit is waarom ik heb gezegd; ik ga het kabinet niet in'. Eric van der Burg (VVD) reageert bij De Hofbar op de laatste ontwikkelingen in de kabinetsformatie.
    00:00
    125K
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Dec 14, 2021
    Dem. minister van @MinisterieEZK Stef Blok deed er alles aan om het datacenter hier te laten komen en heeft @Meta voorrang gegeven op de stroomvoorziening. Maar de verantwoordelijkheid blijft bij #Zeewolde, zodat Den Haag schone handen heeft wanneer het straks fout gaat. #Hofbar
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Feb 20, 2023
    De Tweede Kamer wil onafhankelijk onderzoek naar uithuisplaatsingen van kinderen die slachtoffer zijn van de Toeslagenaffaire. Verantwoordelijk D66 @ministervRB #Weerwind houdt dit tegen. Wat heeft het kabinet te verbergen? Dinsdag, 22.10 uur bij @PowNed op @NPO2: De #Hofbar!
    00:00
    80K
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Sep 28, 2023
    Afgelopen dinsdag in De #Hofbar: Demissionair staatssecretaris @Stas_TD erkent dat kinderen van toeslagenouders niet gecompenseerd gaan worden voor de duizenden euro's die ze noodgedwongen bij duo hebben geleend om hun ouders te helpen. Snapt u het nog?
    00:00
    295K
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Jun 5, 2024
    Volgens @lientje1967 heeft landbouwminister Piet Adema de afgelopen jaren veel te slap opgetreden in Brussel. Adema moet dan ook kostelijk lachen om het feit dat Van der Plas afgelopen week met lege handen uit Brussel terugkeerde.
    00:00
    104K
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Mar 27, 2019
    .@thierrybaudet blijft bij zijn standpunt dat Ollongren, Harbers en Wiebes weg moeten, voordat hij wil praten over steun in de Eerste Kamer. #Hofbar
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Nov 13, 2024
    GroenLinks/PvdA-voorman Frans Timmermans haalt uit naar Dilan Yeşilgöz (VVD) over het antisemitische geweld in Amsterdam. ‘De schuld van links? Kijk eerst eens naar jezelf’.
    00:00
    64K
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Oct 19, 2022
    Vicepremier @cdavandaag @WBHoekstra riep in augustus dat de halvering van de stikstofuitstoot in 2030 ‘niet heilig’ is. Die duidelijkheid weigert hij nu nogmaals te geven. #Hofbar
    00:00
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Sep 30, 2024
    Wil klimaatminister Sophie Hermans (VVD) meer of minder, minder, minder CO2-uitstoot? Hermans boos: ‘Dit is een vreselijke uitspraak waar u aan refereert’. #Hofbar
    00:00
    620K
  • user avatar
    De Hofbar
    @DeHofbar
    Feb 9, 2021
    Volgens @diederiksamsom klopt het sommetje als we de bomen laten groeien en maar een deel van het resthout gebruiken voor biomassa. Maar hoogleraar Energietechnologie David Smeulders zegt dat er nooit genoeg resthout is om biomassa duurzaam te laten zijn. #Hofbar
    00:00

New to X?

Sign up now to get your own personalized timeline!

Create account

By signing up, you agree to the Terms of Service and Privacy Policy, including Cookie Use.

Terms·Privacy·Cookies·Accessibility·Ads Info·© 2026 X Corp.
Don't miss what's happening
People on X are the first to know.
Log inSign up