Hvordan fant du ut om hodebunnskjøling?
Informasjon fra onkologer. Jeg uttrykte bekymringer om hårtap under behandlingen. Jeg har alltid hatt langt hår siden jeg var barn, og det ville være så forferdelig og deprimerende å miste håret.
Var din hodebunnskjølende opplevelse som du hadde forventet?
Ja. Stramheten gjorde noen ganger litt vondt, men det var tålelig, og jeg ville heller kjenne smerten enn å ikke ha håret mitt.
Har du noen gang følt behov for å bruke parykk, lue eller hodetrekk under eller etter behandlingen?
Nei. Jeg kjøpte noen parykker, men etter behandlingen var parykken ikke nødvendig.
Hvordan opplever du kjøling av hodebunnen?
Det hjalp definitivt på moralen min. Bare tanken på å miste håret var ekstremt deprimerende nok, og jeg var så takknemlig for at det fantes et produkt eller en løsning på bekymringene mine om hårtap. Som en kvinne som stadig er ute og snakker offentlig og bygger nettverk, ville det å miste håret bare vært så ødeleggende ...
Vil du anbefale hodebunnskjøling til andre?
Det ville jeg definitivt gjort. Jeg har spredt det gode budskapet om hodebunnskjøling til alle jeg møter, i kirken, på profesjonelle arrangementer og på jobb. Jeg sørget for å oppfordre folk til å fortelle det til alle de kjenner i tilfelle de noen gang trenger å redde hårtap på grunn av kreftbehandling.
Behandlingsbilder

