Hoe heb je kennis gemaakt met hoofdhuidkoeling?
Informatie verstrekt door oncologen. Ik heb mijn zorgen geuit over haaruitval tijdens de behandeling. Ik heb altijd lang haar gehad, sinds mijn kindertijd, en het zou zo vreselijk en deprimerend zijn om mijn haar te verliezen.
Was uw hoofdhuidkoeling zoals u had verwacht?
Ja. De strakheid deed soms een beetje pijn, maar het was te verdragen en ik heb liever die pijn dan helemaal geen haar meer te hebben.
Heeft u tijdens of na de behandeling ooit de behoefte gevoeld om een pruik, hoed of hoofdbedekking te dragen?
Nee. Ik heb een paar pruiken gekocht, maar na de behandeling was een pruik niet meer nodig.
Wat vindt u van uw hoofdhuidkoelingservaring?
Het heeft me echt een boost gegeven. Alleen al de gedachte aan haaruitval was ontzettend deprimerend, en ik was zo dankbaar dat er een product of oplossing bestond voor mijn zorgen over haaruitval. Als vrouw die constant in het openbaar spreekt en netwerkt, zou haaruitval echt een enorme klap zijn geweest...
Zou je hoofdhuidkoeling aanbevelen aan anderen?
Absoluut. Ik heb iedereen die ik tegenkom, in de kerk, op professionele evenementen en op het werk, verteld over hoofdhuidkoeling. Ik heb mensen aangemoedigd om het aan iedereen die ze kennen te vertellen, voor het geval ze ooit haaruitval door kankerbehandelingen moeten voorkomen.
Behandelingsafbeeldingen

