زنان تیک تاک آنلاین که در حفظ موهایشان موفق بودند، ویدیو ساختند.
کایزر دستگاه را داشت و من هزینه درمانها را پرداخت کردم.
آنقدر که فکر میکردم ناراحتکننده نبود. سرم بعد از ۱۵ دقیقه بیحس شد. بعدش خوب شد. درسته که کلی وقت اضافه میگیره به درمان، اما ارزشش رو داشت.
همسرم بهترین پشتیبان بود. او به جلسات درمانی من میآمد و کمکم میکرد تا کلاه را محکم ببندم و اندازهام شود. بدون او نمیتوانستم این کار را انجام دهم. همچنین، وبسایت پکسمن در پاسخ به هر سوالی که داشتم بسیار مفید بود.
باید پوشش داده شود و امیدوارم در هر ایالتی اتفاق بیفتد.
احساس میکنم ارزشش را داشت! در غمانگیزترین دوران زندگیام، ظاهری طبیعی داشتم. فکر میکردم همانطور که دکتر گفته بود، کچل میشوم، اما کلاه گذاشتنِ باحال باعث شد تمام موهایم را نگه دارم! این بهترین تصمیم بود و من آن را به هر کسی که نگران از دست دادن موهایش است، توصیه میکنم.
من قبلاً هرگز در مورد آن چیزی نشنیده بودم، اما وقتی فهمیدم که به شیمی درمانی نیاز دارم، راهنمای پرستار آن را برایم توضیح داد.
من ترسیده بودم! از کل ماجرا میترسیدم! ترس از اینکه درست نپوشمش، ترس از اینکه کار نکند. اما خیلی خیلی خیلی خوشحالم که انجامش دادم!!!! متاسفانه پرستارانم آموزش زیادی برای استفاده از آن ندیده بودند، آنها گفتند که من اولین کسی بودم که از آن استفاده کردم، بنابراین شوهرم در گذاشتن کلاه به من کمک کرد. من عاشق سرما بودم. قبل و بعد از آن هم احساس خیلی خوبی داشتم.
پدر و مادرم، همسرم، پسرم، خانوادهام، دوستانم، همکارانم. این لیست ادامه دارد. من یک سیستم حمایتی عظیم داشتم! همه آنها در کنارم بودند، به من سر میزدند، در طول شیمیدرمانی به من سر میزدند، همکارانم حتی کلاههای مخصوص سرطان سینه درست میکردند و هر چهارشنبه که تحت درمان بودم، آنها را میپوشیدند! این برای من خیلی مهم بود. همین که میدانستم آنها آنجا هستند، برایم به اندازه یک دنیا ارزش داشت.
بیمه من اصلاً کمکی نکرد و قصد دارم به ایالت بروم و این را برای افراد بیشتری پوشش دهم. سرطان به اندازه کافی گران است که باید تحت پوشش قرار گیرد! به نیویورک افتخار میکنم که اولین ایالتی بود که آن را تصویب کرد. امیدوارم همه ایالتهای آمریکا از این الگو پیروی کنند.
نترس! تسلیم نشو! تو از پسش بر میای! با خودت و موهات مهربون باش. من به مردم هم میگم که قبل از خرج کردن پول، آمار مربوط به نوع شیمیدرمانیشون رو بررسی کنن تا ببینن چقدر میتونه کمکشون کنه. ارزون نیست، اما برای من ارزشش رو داشت.
من قبل از تشخیص سرطان از این روش درمانی آگاه نبودم. وقتی فهمیدم که سرطان دارم، مجبور شدم سیتیاسکن بگیرم تا ببینم در چه وضعیتی هستیم و در حالی که با پرستاری که به من ماده حاجب تزریق میکرد صحبت میکردم، به او گفتم که از اینکه بچههایم به من طاس نگاه کنند، میترسم و او به من گفت که گزینه گذاشتن کلاهک سرد وجود دارد، بنابراین او کسی بود که این روش درمانی را به من معرفی کرد.
فوقالعاده بود، فوقالعاده روان و خیلی آسان.
من ترسیده بودم چون خوانده بودم که بعضیها سردرد و غیره داشتهاند، اما برای من خیلی راحت بود.
همسرم، والدینم و بهترین دوستانم... آنها در این روزها فوقالعاده بودند و من نمیتوانم به اندازه کافی از آنها تشکر کنم.
فوقالعادهست، من معتقدم که این باید ۱۰۰٪ بازپرداخت شود... گذراندن دوره درمان وحشتناک و از دست دادن مو مثل از دست دادن خودت هم هست... بنابراین اینکه برای زندگیت میجنگی و در عین حال شبیه خودت در آینه نیستی، سخت است.
همه چیز درست میشه، این یه اتفاق وحشتناکه که باید از سر بگذرونی، بهتره با یه حس خوب و یه حس زیبایی ازش عبور کنی. ارزشش رو داره، حتی اگه کلی مو از دست بدی، فولیکولها از بین نمیرن، بنابراین خیلی سریع رشد میکنن. یادمه به همه موهایی که داشتم از دست میدادم نگاه میکردم و با خودم فکر میکردم فایده کلاه سرد گذاشتن چیه، اما خیلی ارزشش رو داره.
وقتی با تیم انکولوژیام ملاقات کردم، در مورد کلاه خنککنندهی پکسمن با من صحبت کردند. من برای آن مناسب بودم.
من برای کمک هزینه HairToStay درخواست دادم چون بیمه من این سقف را پوشش نمیدهد. من توانستم با هزینه ۱۸۰۰ دلاری این سقف، کمک هزینهای به مبلغ ۱۴۴۰ دلار دریافت کنم.
تجربه خنکسازی پوست سرم فوقالعاده بود! توانستم بیشتر موهایم را در طول درمان نگه دارم. مجبور شدم موهایم را کوتاه کنم تا کلاه روی سرم قرار بگیرد، اما کوتاه کردن مو حس قدرت به من میداد. در شرایطی که احساس میکردم کنترل زیادی روی آن ندارم، میتوانستم آن را کنترل کنم. در طول درمان، این یک فرآیند بود. قبل از رفتن به جلسه، باید دوش میگرفتم و موهایم را کاملاً خیس میکردم. همچنین کرم مو را هم میپوشاندم. سپس در بیمارستان کلاه دوش میپوشیدم. درست قبل از گذاشتن کلاه، موهایم را خیس میکردم. در طول جلسات، از سفتی و سرما سردرد میگرفتم، اما یاد گرفتم که قبل از جلسه یک تایلنول مصرف کنم که کمک زیادی کرد. با توجه به اینکه باید ۹۰ دقیقه بعد از تزریق، کلاه را روی سر نگه میداشتم، استفاده از کلاه فرآیند زیادی بود. با این حال، این کار را انجام دادم. کلاه را تا رسیدن به خانه روی سرم میگذاشتم تا یخزدایی شود. سپس موهایم را با شامپو میشستم (فقط از نرمکننده استفاده نمیکردم) و حالت میدادم. تا هفته بعد که شیمیدرمانی شدم، هیچ کاری با موهایم نکردم. این روش خوب جواب داد. بعد از اتمام شیمیدرمانی، چند هفتهای موهایم بیشتر از حد معمول ریزش داشت. با این حال، موهایم در تمام این مدت دستنخورده باقی مانده است. کلاه یک موهبت الهی بود.
آرایشگاه من خیلی از من حمایت کرد. آنها وقتی قبل از شیمی درمانی اولین کوتاهی موهایم را انجام دادم، خیلی از من حمایت کردند.
همچنین، در یکی از جلسات شیمیدرمانیام، یکی از نمایندگان پکسمن به من کمک کرد. ژاکلین اولسن.
پرستارانم هم خیلی کمکم میکردند. بیشتر جلسات شیمیدرمانی را تنها میرفتم. آنها به من کمک میکردند تا دوباره موهایم را خیس کنم.
من عاشق موهایم بودم و فکر از دست دادن آنها ترسناک بود. با این حال، این کلاه یک گزینه ممکن به من داد. پس چرا امتحان نکنم؟ من امتحان کردم و جواب داد! بسیاری از مردم به دلیل بافت موهایم به عنوان یک زن سیاهپوست، شک داشتند که این کار جواب بدهد. در واقع فکر میکنم این چیزی بود که به نفع من بود. میتوانستم یک هفته بدون دستکاری موهایم سر کنم که توصیه میشود. مجبور شدم موهایم را کوتاه کنم تا در کلاه جا شوند. با این حال، با یک ظاهر جدید، اعتماد به نفس کاملاً جدیدی به دست آوردم. توانستم با ظاهر جدیدم بازی کنم که در چنین دوران سختی مفید بود.
من افرادی را میشناختم که قبلاً از آن استفاده کرده بودند و در حفظ اکثر موهایشان موفق بوده است. با این حال، کسی را نمیشناختم که در زمان مصرف دارویی که من مصرف میکردم، از آن استفاده کرده باشد.
پرستار متخصص من پس از درخواست مداوم و به دلیل اینکه بیمارستان به من گفته بود نمیتوانم از آن استفاده کنم، با پکسمن تماس گرفت.
تجربه من مثبت بود. با افزایش جلسات شیمیدرمانی به دلیل نازک شدن موهایم، روند درمان سختتر شد. در ابتدا با توجه به آمار نگران بودم که خیلی موفق نباشد، اما به عنوان یک دختر ۲۱ ساله که همیشه موهایش را مرتب میکرد، برایم مهم بود که امتحان کنم. بعد از شیمیدرمانی از نتیجه راضی بودم، اما متوجه دو قسمت کوچک طاسی در شقیقههای جلوییام شدم، هرچند این قسمتها قبل از پایان شیمیدرمانی دوباره شروع به رشد کرده بودند و به راحتی با گیره پوشانده میشدند. ۳۰ دقیقه اول استفاده از کلاه سرد قطعاً سختترین قسمت بود، اما بعد از حدود یک ساعت به آن عادت کردم و توانستم با آن چرت بزنم.
خانوادهام، به خصوص مادرم، از من حمایت زیادی کردند. او تمام تلاشش را کرد تا به من کمک کند تا حد امکان احساس طبیعی داشته باشم و تا جایی که میتوانستیم ظاهر قبل از درمانم را حفظ کنم. دوستانم بسیار حمایت کردند. در هفتههای آخر دانشگاه بودم که شیمیدرمانی و تجربه کلاهک سرد را شروع کردم و رویدادهای پایان ترم زیادی در پیش داشتم. همه آنها به موهایم و سلامت آن کمک کردند - مدلهای مختلف بدون گرما برای این رویدادها، بنابراین من در آنها مثل بقیه به نظر میرسیدم. میخواستم بهترین حمایت را از کسانی که در مورد کلاهک سرد دانش داشتند و همچنین افرادی که فقط به خاطر بیماریام با من رفتار متفاوتی نداشتند، دریافت کنم. این واقعاً در طول درمان به من کمک کرد، زیرا چون موهایم را داشتم، هیچ کس فکر نمیکرد که من شیمیدرمانی میشوم.
قطعاً باید امتحانش کرد و تمام تلاش خود را کرد! هر کسی آستانه تحمل درد متفاوتی دارد، اما بررسی این موضوع که چگونه به شما کمک میکند تا پس از پایان درمان، احساس کنید که خودتان هستید و نه یک «بیمار سرطانی» کلیشهای.
متخصص انکولوژی من
خنک کردن پوست سر واقعاً برای من یک تغییر اساسی بود.
این به من امید داد که هنوز هم میتوانم خودم را در طول درمان - در محل کار، خانه و در آینه - تشخیص دهم. علاوه بر این، به دختر سه سالهام که تشخیص من را فهمیده بود، اجازه داد تا مرا بدون یادآوری قابل مشاهده سرطان ببیند. این یک هدیه باورنکردنی برای هر دوی ما بود.
ده دقیقه اول هر جلسه سخت بود، اما وقتی ریتم خودم را پیدا کردم، بخشی از برنامهام شد. با گذشت هفتهها - و با ادامه دادن به مرتب نگه داشتن موهایم - از نظر جسمی و روحی آسانتر شد.
خنکسازی پوست سر فقط موهایم را حفظ نکرد؛ بلکه به حفظ حس عادی بودن و کنترل در یکی از چالشبرانگیزترین دوران زندگیام کمک کرد.
تمام خانوادهام فوقالعاده بودند - مادرم، پدرم، همسر و فرزندانم در تمام مراحل درمان در کنارم بودند. اما پدرم متخصص خنکسازی پوست سر خانوادهمان شد - همه چیز را در مورد کلاه، اندازه آن و فرآیند آن یاد میگرفت. او در هر جلسه درمانی با من میآمد، محل قرارگیری کلاه را دوباره بررسی میکرد و هر هفته مطمئن میشد که کاملاً اندازه است.
به طرز شگفتآوری، این موضوع چیزی را که میتوانست طاقتفرسا باشد، به چیزی تبدیل کرد که ما با هم با آن روبرو شدیم - و این برای من به اندازه یک دنیا ارزش داشت.
تو میتوانی این کار را انجام دهی. چند دقیقه اول ناراحت کننده خواهد بود، اما به مرور به سبک خودت عادت خواهی کرد - و ارزشش را خواهد داشت. ایمان داشته باش که جواب میدهد. هر جلسه آسانتر خواهد شد، و هر روز به آینه نگاه خواهی کرد و متوجه خواهی شد که هنوز شبیه خودت هستی.
این فقط در مورد مو نیست - بلکه در مورد امید، اعتماد به نفس و این موهبت است که به دخترم اجازه دهم تو را همان مادری ببیند که همیشه میشناخته. خنک کردن پوست سر یک هدیه باورنکردنی است و شما از اینکه تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید، بسیار افتخار خواهید کرد.
من این را در مرکز تزریق، MSK، فهمیدم!
خیلی چالش برانگیز بود چون هوا خیلی سرد بود و زمان بیشتری به روزهای درمانم اضافه میکرد. با این حال، از نتایج راضی بودم. تأخیر و محدود شدن ریزش مو در ماههای اول درمان به من کمک کرد تا وقتی اوضاع اصلاً عادی نبود، احساس «عادی بودن» کنم!
همسرم، وینی و مادرم در تمام ۱۶ جلسه درمان کنارم بودند!
بعد از ساعتها صحبت تلفنی، بالاخره شرکت بیمه هزینه کلاه ایمنی سرد را به من بازپرداخت کرد.
چالش خنک کردن پوست سر، ارزش حس عادیای که به من داد را داشت. به خودم افتخار میکنم که هر ۱۶ چرخه را با خنک کردن پوست سر به پایان رساندم!
من اغلب به بیمارانی که اکنون برای کلاه مناسب هستند میگویم که این یک تصمیم بسیار شخصی است که آیا کلاه سرد استفاده کنند یا نه، اما احساس کردم که این تصمیم برای من درست بود. مزیت به تأخیر انداختن و محدود کردن ریزش مو، کنترل تشخیص را به من بازگرداند و به من اعتماد به نفسی را که در طول درمان به آن نیاز داشتم، داد.
من از شرکتهایی مانند پکسمن بسیار سپاسگزارم که فراتر از انتظار عمل کردهاند و این فرصت عالی را برای حفظ و محافظت از مو ارائه دادهاند (زیرا این چیزی فراتر از «فقط مو» است)!
من قبل از تشخیص بیماریام از خنککننده پوست سر اطلاعی نداشتم. من از دکتر لی، متخصص انکولوژیام، در مورد خنککننده پوست سر یاد گرفتم.
تجربه خیلی خوبی داشتم! با آمادگی خیلی خوبی وارد شیمیدرمانی شدم. ویدیوهای پکسمن را بارها تماشا کردم و قبل از شروع شیمیدرمانی چندین بار تمرین کردم که کلاهم را بپوشم. برای اولین جلسه شیمیدرمانی استرس داشتم. سرم سرد اما قابل کنترل بود. با گذشت هفتههای شیمیدرمانی، مطمئن بودم که کلاهم به خوبی روی سرم قرار میگیرد. همچنان سرد اما قابل کنترل بود. در نیمه راه، ریزش موی قابل توجهی نداشتم و خیلی خیالم راحت شد! وقتی شیمیدرمانی را تمام کردم، با موهای سالم، از پکسمن خیلی سپاسگزار بودم!
در مرکز تزریقات مرکز پزشکی آن آروندل.
خنککننده پوست سر و پکسمن تغییر مثبتی در زندگی من ایجاد کرده است!!! وقتی فهمیدم که به شیمیدرمانی نیاز دارم، اولین فکری که به ذهنم رسید ریختن موهایم بود. من یک مدیر اجرایی هستم که یک کسب و کار را اداره میکنم و یک مادر هم هستم. چطور میتوانم بدون مو این کار را انجام دهم!؟ من این چالش را میپذیرفتم چون مجبور بودم، اما وقتی در مورد خنککننده پوست سر فهمیدم، از اینکه فهمیدم نگه داشتن تمام یا بخشی از موهایم یک امکان واقعی است، هیجانزده شدم و این به من انگیزه لازم را برای عبور از این دوران چالشبرانگیز داد! خنککننده پوست سر جواب میدهد!! همه بیماران شیمیدرمانی باید به آن دسترسی داشته باشند!
هر هفته شیمیدرمانی، یکی از دوستانم را همراهم میبردم. آنها هم ویدیوهای پکسمن را تماشا میکردند و آماده بودند تا به من کمک کنند تا بتوانم از پس هزینههایم بربیایم. من همچنین به چندین گروه پشتیبانی آنلاین، از جمله گروه پشتیبانی پکسمن در فیسبوک، پیوستم. یادگیری تجربیات دیگران برایم بسیار مفید بود.
شرکت بیمه من، بلو کراس/بلو شیلد در مریلند، هزینه خنکسازی پوست سر را پوشش نمیدهد. من مجبور شدم هزینه خنکسازی پوست سرم را از جیب خودم بپردازم. من در مجمع عمومی مریلند در مورد لایحه ۱۱۸۷ مجلس شهادت دادهام، که شرکتهای بیمه را ملزم میکند تا بخشی یا تمام هزینههای خنکسازی پوست سر را در مریلند پوشش دهند. من همچنان از این لایحه که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۶ به رأی گذاشته شود، حمایت میکنم. من متعهد هستم که به سایر مریلندیهایی که شیمیدرمانی میشوند و به خنکسازی پوست سر دسترسی دارند، کمک کنم.
من در چندین گروه حمایتی فعال هستم. من همیشه خنک کردن پوست سر را توصیه میکنم! چیزی که با زنان دیگر به اشتراک میگذارم این است که تفکر مثبت یک تغییر دهنده بازی است. اگر فکر میکنید شیمی درمانی و خنک کردن پوست سر یک تجربه وحشتناک خواهد بود، این تجربه شما خواهد بود. به همین ترتیب، اگر نگرش شما مثبت است و «هر چه زودتر تمامش کن»، نگرش شما، این تجربه شما خواهد بود. من به دیگران میگویم که در سوراخ خرگوش تجربیات منفی دیگران نروند، بلکه با امید و سپاسگزاری وارد آن شوند. ما میتوانیم کارهای سخت را انجام دهیم! هر روز را به یک روز اختصاص دهید! از این فناوری نجات مو سپاسگزار باشید!
من از خنککننده پوست سر پکسمن خبر داشتم چون به عنوان داروساز در مرکز سرطان باکلس در کان فرانسه کار میکنم.
Oui je connaissais votre casque car je travaille en tant que pharmacienne au CLCC Baclesse de Caen
با وجود سرما که مطمئناً خوشایند نبود، از آن لذت بردم، اما با لباس گرم (لایههای حرارتی)، کیسه آب گرم، پتو، روسری و نوشیدنی گرم، سرما بسیار قابل تحملتر شد. و پس از گذشت چند دقیقه اول، احساس سرما نیز قابل تحملتر شد.
Je l'ai bien vécu، malgré le froid ressenti، certes pas forcément agréable mais avec des vêtements chauds (vêtements thermolactyl) une bouillotte، un plaid، et une écharpe، et une boisson chaude le froid ressenette support. Et une fois les premières minutes passées, la sensation de froid est également plus supportable.
در مرکز بیمارستان بایو (UCP)
بیمارستان Au Center (ucp) de Bayeux
با وجود سرما که مطمئناً خوشایند نبود، از آن لذت بردم، اما با لباس گرم (لایههای حرارتی)، کیسه آب گرم، پتو، روسری و نوشیدنی گرم، سرما بسیار قابل تحملتر شد. و پس از گذشت چند دقیقه اول، احساس سرما نیز قابل تحملتر شد.
Je l'ai bien vécu، malgré le froid ressenti، certes pas forcément agréable mais avec des vêtements chauds (vêtements thermolactyl) une bouillotte، un plaid، et une écharpe، et une boisson chaude le froid ressenette support. Et une fois les premières minutes passées, la sensation de froid est également plus supportable.
من کلاه گیس، عمامه، کلاه گیس مصنوعی خریده بودم... اما چون همه موهایم را از دست نداده بودم، مجبور نبودم از آنها استفاده کنم. از پودرهای کراتین برای پوشاندن قسمتهای نازکتر مو استفاده کردم.
J'avais acheté perruques, turbans, franges...mais comme je n'ai pas perdu tous mes cheveux, je n'ai pas eu à en porter. J'ai eu recours a des poudres de keratine pour masker les zones plus clairsemées.
اگر مجبور باشم دوباره این کار را انجام دهم، بدون تردید این کار را خواهم کرد زیرا به من کمک زیادی کرده است تا مقداری از موهایم را حفظ کنم و رشد مجدد آنها را تضمین کنم.
برای هر کسی که به خنک کردن فکر میکند: این روش جواب میدهد و میتواند به شما کمک کند مقداری از موهایتان را حفظ کنید، پس بدون تردید آن را امتحان کنید! چندین ترفند وجود دارد که مانع از احساس سرمای شدید میشود.
Si c'était a refaire je le referai sans hésiter car ça یک شرکت کننده بزرگ یک ce que je conserve une partie de mes cheveux et a un repousse harmonieuse.
A quelqu'un qui envisage le refroidissement: que ça marche, et peut permettre de garder une partye de ses cheveux donc de foncer sans hésiter! Qu'il ya plusieurs astuces pour ne pas avoir si froid.